technika minikár
Jak vypadá taková minikára? Jsou různé. Každý jezdec může používat káru vlastní konstrukce, pokud dodrží předepsaná pravidla v Národních sportovních řádech:
http://minikary.tym.cz/rocenka.html
Nejvíce dnes jezdí minikár tzv. švestkovy konstrukce nebo naší boleslavské. Minikáry mohou mít různé kapotáže, ale také mohou být i zcela bez nich. To záleží na každém jezdci nebo jeho mechanikovi-tatínkovi.
Základem minikáry je většinou ocelový trubkový rám. Kola nesmějí být odpružená. Brzdový systém je dnes již u naprosté většiny minikár hydraulický, často i dvouokruhový. Sedačka bývá buď laminátová nebo plech potažený koženkou.
Minikáry nejsou formule jedna, takže vývoj nejde tak rychle dopředu, ale jaký je rozdíl mezi minikárou dnes a dříve se můžete podívat ve fotogalerii historie. Původně byly minikáry dřevěné a kolečka měly z kočárků. Byla to opravdu takové bednička s kolečky, ale všichni měli to správné nadšení a tak mohl vzniknout nový sport, který je dnes na vysoké technické úrovni. V roce 1978 vyšla knížka "Jak se staví minikára", kde jsou nejen plánky, ale i spousta fotografií. Tehdy, 10 let po prvním Mistrovství ČSSR, se ještě hodně používaly ke stavbě dřevěné hranolky, ale již začínala kovová konstrukce. Knížku jsme sehnali v antikvariátu a máme ji doma, takže, až ji naskenujeme, bude zde také.
Hodně je ale vidět na snímcích ve fotoalbu o historii minikár.
Je to fakt rozdíl. http://www.honzasimunek.cz/fotoalbum/historie-minikar
Toto je moje kára po sezóně 2008. Ta sezóna je na ní dost znát. Utržila spoustu šrámů nejen na bocích a kapotáži, ale i na podvozku. Jezdila ale výborně a neměli jsme žádný defekt. A to jsem strávil na závodech a trénincích 55 dnů. Je to fakt skvělá a odolná boleslavská konstrukce, kterou vymysleli a vyrobili dřívější členové našeho klubu. Technický základ používáme vlastně všichni dodnes. Každý si dělá jen různá vylepšení a úpravy. Postupně je zde vidět její demontáž, opískování, nový lak, její kompleteace pro sezónu 2009 a nakonec, jak vypadala po sezóně a hlavně nehodě v Uersfeldu .
Komentáře
Přehled komentářů
Ahoj můžu se zeptat jaké používáte ložiska pro kola?
Díky
Michal - Re: ložiska
Dobrý den, káry používají běžná kuličková ložiska 6202 C3. Závisí to na průměru osičky a jsou dvě na jedno kolečko. Některé káry jsou i osazeny vřetenovými ložisky, které se používaly na nějaké textilní stroje, ale myslím, že momentálně na trhu nejsou. Měli jsme na káře obě varianty, ale na výkon to nemělo vliv.
Oldřich - minikára
Dobrý den
Uvažuji o stavbě nebo koupi minikáry pro pětiletou dceru.
Navíte o nějaké. Tel.: 775757747
Martin - hliníkové ráfky na minikáru
Ahoj, mám dotaz, stavíme s taťkou minikáru, ale nemůžeme nikde sehnat hliníkové ráfky, líbí se mi ty tvoje. Mohli bys mi prosím tě poradít kde je koupím?
Díky Martin
Jan - Re: hliníkové ráfky na minikáru
Ahoj Martine, tyto disky používá náš klub a nechává si je podle potřeby vyrábět na zakázku do vlastní formy. Neznám ale cenu. Pokud bys měl zájem, dej vědět.
pavel - ložiska